"שנת השין"

זום (בינתיים)

מועד האירוע: 03/03/2021

בשעות: 20:00 - 22:00

הם סיימו את לימודי התיכון ודחו את הגיוס  בשנה על-מנת להתנדב לשנת שירות והכנה לצבא  במסגרת מכינה לצה"ל הממוקמת בירושלים. 

הם – אלקנה מקריית ארבע, מורית מקיבוץ שער העמקים, שלומי משכונת רמת עמידר, אביטל מכוכב יאיר, יאיר מירושלים ועוד 20  צעירים וצעירות, חילוניים ודתיים מכל גווני הקשת הפוליטית  –  חבורה  של סטריאוטיפים, כמוהם מנפקת החברה הישראלית, המנסה לחיות יחד במשך שנה, להכיר האחד את השני, ולהעמיד את הסטיגמות עליהם גדלו מול מציאות היומיום.  

בשכונת גילה, באזור מצוקה בו מתגוררים מחוסרי דיור קשי יום, הם חונכים ילדים ובני נוער מקומיים ולומדים מקרוב שיעור ראשון על פערים חברתיים בישראל. חדורי אמונה שאפשר לגשר על פערים חברתיים אלו כמו גם על פערים בין דתיים וחילוניים, ימין ושמאל, הם מגיעים בראשון בספטמבר 2000 לירושלים מלאי מוטיבציה. 

חודש לאחר הגעתם נפתח לנגד עיניהם פרק חדש בתולדות הסכסוך הישראלי-פלסטינאי ופורצת אינתיפאדת אל-עקצה. היא תופסת את החבורה עשרות מטרים מקו האש ובמה שלימים יהפוך לאחד מסמלי השנה - הירי על ירושלים מכוון העיירה בית ג'אלה.  

מה שחשבו עד לא מכבר כשנה בה ינסו "לעשות שלום מבית", הופך במהירה לשנה בה התקווה לשלום מבחוץ קורסת לנגד עיניהם והם מוצאים עצמם הולכים, לראשונה בחייהם, להצביע בבחירות שיקבעו את המשך דרכה של מדינתם. 

 

כיצד ישפיע מפגש נדיר זה של קצוות בחברה הישראלית על דעותיהם – אמונתם? האם ניתן בכלל להניח לשנה את הסטיגמות אותן ינקו בבתיהם ובחברה ממנה באו ולנסות להבין את הצד שכנגד? ומעל הכל – כיצד ישפיעו האירועים של שנה סוערת זו על המפגש הזה?  

 

הסרט שנת ה "ש" מלווה שנה אחת של המכינה לצה"ל "בית ישראל" תוך כדי המתמקדות במס' גיבורים המייצגים את ההטרוגניות והייחוד של מכינה זו והמהווים מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית לגווניה. במהלך "שנת ההישרדות" הזו פותחים הגיבורים את סגור ליבם ואומרים את שרבים מהישראלים מרגישים וחושבים. בכך הם  מאפשרים הצצה נדירה על החברה הישראלית כפי שהיא נראית מבעד לעיניהם של צעירים לפני גיוס אשר מצאו עצמם, שנה מוקדם מדי, בקו החזית.  

במאי ומפיק: חנוך זאבי 



עלות: 10 ₪

קישור לרכישת כרטיסים
powered by ATARIX